Codzienna ciężka praca mechanicznych urządzeń może spowodować ich powolne zużywanie się. Ten proces jest całkowicie normalny, i należy pogodzić się z tym, że co pewien czas trzeba będzie zająć się naprawieniem elementów, które się zużyły. W wielu przypadkach nie ma innej możliwości, jak wymiana ich na zupełnie nowe. Ale takie rozwiązanie nierzadko się wiąże z wysokim kosztem, a i z dostępnością pewnych nie zawsze jest idealnie.
Z takich też powodów jeżeli sprzęgło, wał czy koła wielowypustowe zużyją się zbyt mocno, to w niejednym przypadku spróbować można ich zregenerowania. Rzecz jasna nie zawsze będzie to wykonalne i możliwe, lecz jeżeli rzeczywiście taka naprawa przekładni maszyn się powiedzie, to będzie można oszczędzić dużo pieniędzy. Czasami może to być do kilkudziesięciu procent mniej niż należałoby wydać za elementy zupełnie nowe, co w niektórych przypadkach wynieść może nawet do kilkunastu tysięcy.
Każda regeneracja zaczyna się od dokładnego sprawdzenia takiego elementu pod kątem tego, czy jego naprawa będzie w ogóle możliwa. Jeżeli uda się to zrobić, to następuje demontaż, a potem podzespół jest przekazywany do specjalistów, jacy wszystkim się zajmą. Do takich prac używany jest wyspecjalizowany sprzęt, ale dużą rolę odgrywają także umiejętności i doświadczenie pracowników. Przy wałach i przekładniach niejednokrotnie będzie też potrzebne wyważanie, i po takich pracach naprawiony element montowany jest z powrotem w maszynie, urządzeniu czy pojeździe.
+Tekst Sponsorowany+